Petra van Marrewijk

Marketeer corporate branding

“Of je nu kort of lang in dienst bent bij Royal Brinkman, iedereen kan het verschil maken.”

Of je nu kort of lang in dienst bent bij Royal Brinkman, iedereen kan het verschil maken. In mijn geval is dit al een dienstverband van meer dan 25 jaar bij dit prachtige bedrijf middenin de tuinbouwsector. Met een achtergrond uit de tuinbouw, als dochter van een potplantenkweker, is het niet zo moeilijk om de vertaalslag te maken naar hoe onze klanten werken en denken. Ik vind het nog steeds een mooie branche want er gebeurt van alles op het gebied van innovaties. Telers blijven inventief om uiteindelijk te komen tot het beste resultaat, met als doel om hun teeltresultaat te verbeteren.

In mijn loopbaan bij Royal Brinkman ben ik via mijn werkzaamheden op het gebied van public relations naar marketingcommunicatie gegroeid. De laatste jaren betreft dit vooral het actief bezig zijn met onze corporate branding en alles wat te maken heeft met het merk Royal Brinkman. Dit is niet alleen extern maar ook intern; want het Royal Brinkman merk maken we samen sterk. 

We organiseren gezellige bijeenkomsten voor medewerkers en de cultuur is informeel. Royal Brinkman is een familiebedrijf en als je hier wat langer werkt dan gaat dat rode hart vanzelf sneller kloppen. Vanuit mijn werkzaamheden ben ik bij allerlei interessante communicatievraagstukken betrokken waarbij het vooral draait om passie voor de tuinbouwsector en draagvlak creëren voor interne en externe projecten; Let’s improve together is de manier waarop wij opereren!

Werken bij Royal Brinkman geeft mij energie. Door een geïnteresseerde houding en behulpzaam gedrag kun je het verschil maken. We zoeken vooral collega’s die zich kunnen verplaatsen in de branche, of zich erin willen verdiepen. Dan kun jij ook het verschil maken!